Skip To Content
BEV, PHEV, E-REV

Elektrisõidukite pere

Elektrisõidukid katavad terve spektri alates nendest, mis liiguvad peamiselt elektrimootori jõul kuni nendeni, mida viib edasi ainult elekter.

Kerghübriid (ingliskeelne lühend mHEV)

Kerghübriidi jõuallikaks on sisepõlemismootor, mida toetab kompaktne elektrimootor (<20 kW) näiteks 48-voldise pidurdusenergia taaskasutussüsteemi kaudu. See aitab vähendada sisepõlemismootori kütusekulu ja lisab jõudu madalatel pööretel. Kerghübriid ei suuda liikuda pelgalt elektri jõul.

Täishübriid ehk lihtsalt hübriid (ingliskeelne lühend sHEV)

Sõiduk, millel on nii sisepõlemismootor kui ka akutoitega elektrimootor. Autot liigutab sisepõlemismootor, kuid väikestel kiirustel (kuni 50 km/h) ja lühikestel vahemaadel (kuni umbes 3 km) on võimalik liikuda ka pelgalt elektri jõul. Elektrimootori tööks vajalikku elektrienergiat toodab sisepõlemismootor.

Pistikhübriid (ingliskeelne lühend PHEV)

Sarnane pärishübriidile, kuid pistikhübriid suudab elektri jõul liikuda kiiremini (kuni 130 km/h) ja kaugemale (umbes 40 km). Sisepõlemismootor laeb akut, kui elektrist ei peaks piisama. Akut saab laadida ka välisest toiteallikast.

Suurendatud sõiduulatusega sõiduk (ingliskeelne lühend E-REV)

Akuga elektrisõiduk, millel on olemas ka väike sisepõlemismootor ainult aku laadimise tarvis. Erinevalt pistikhübriidist pole auto võimeline liikuma sisepõlemismootori jõul.

Akutoitel elektrisõiduk (ingliskeelne lühend BEV)

Liigub ainult akust pärit elektrienergiaga, fossiilkütuseid ei vajata. Akut laetakse välisest toiteallikast. Kohalikke heitmeid ei teki.

Kütuseelemendiga elektrisõiduk (ingliskeelne lühend FCEV)

Ka kütuseelemendiga elektrisõiduk liigub pelgalt elektri jõul, kuid erinevalt akutoitel elektrisõidukist pärineb elekter vesiniku-kütuseelementidest, mitte akust. Neis kütuseelementides tekib elekter vesiniku ja hapniku ühinemisel. Sarnaselt akutoitega elektrisõidukitele on ka kütuseelemendiga sõidukid vabad kohalikest heitmetest.

Opeli tootevalikus on hetkel üks akutoitega elektrisõiduk – Corsa-e – ja üks pistikhübriid – Grandland X phev. Vaatame mõlemat tüüpi lähemalt

Akutoitel elektrisõidukitel:
 
  • On elektrimootor ja aku. 
  • On avalikus või isiklikus laadimisjaamas juhtmega laetav aku. 
  • Kasutamise ajal laetakse akut ka taaskasutatava energiaga: pidurdusenergia muundatakse uuesti elektriks iga kord, kui sa tõstad jala gaasipedaalilt või vajutad pidurit. 
  • Keskmine sõiduulatus sõltub tugevasti mudelist, sõidumaneerist, välistingimustest ja aku mahutavusest. Mõned mudelid suudavad vastavas katsetsüklis läbida isegi üle 300 kilomeetri. Corsa-e sõiduulatus on 337 km (WLTP)1, Ampera-e sõiduulatus 423 km (WLTP)1. 
  • Liigub kohalikke heitmeid tekitamata.

 

Tutvu akutoitel elektrisõidukiga Corsa-e siin.

 
Tutvu Corsa-e
Pistikhübriididel on:
 
  • Elektrimootor ja aku pluss sisepõlemismootor, näiteks 1.6T 200 hj2 Grandland X Hybrid4 puhul. 
  • Avalikus või isiklikus laadimisjaamas juhtmega laetav või sõidu ajal sisepõlemismootoriga laetav aku. 
  • Kasutamise ajal laetakse akut ka taaskasutatava energiaga: pidurdusenergia muundatakse uuesti elektriks iga kord, kui sa tõstad jala gaasipedaalilt või vajutad pidurit. 
  • Keskmine sõiduulatus täiselektrilises sõidurežiimis sõltub tugevasti mudelist, sõidumaneerist, välistingimustest ja aku mahutavusest. Mõned mudelid suudavad vastavas katsetsüklis läbida isegi üle 40 kilomeetri. Grandland X Hybrid4 sõiduulatus on kuni 59 km (WLTP)1
  • Täiselektrilises sõidurežiimis kohalikud heitmed puuduvad. Grandland X Hybrid4 CO2 heide hübriidrežiimis on kuni 32 g/km (WLTP)2.
 

1 Range data has been determined according to WLTP test procedure methodology (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). Everyday use may differ and is dependent on various factors. In particular: personal driving style, route characteristics, exterior temperature, heating/air conditioning, pre-conditioning.

 

2 Fuel consumption combined 1,4l/km; CO2 emission combined 32g/km. Fuel consumption and CO2-emission data have been determined according to WLTP test procedure methodology, and the relevant values are translated back into NEDC to allow the comparability with other vehicles, according to regulations R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1153 and R (EU) No. 2017/1151.