Elektrisõidukite pere
Elektrisõidukid katavad terve spektri alates nendest, mis liiguvad peamiselt elektrimootori jõul kuni nendeni, mida viib edasi ainult elekter.
Kerghübriid (ingliskeelne lühend mHEV)
Kerghübriidi jõuallikaks on sisepõlemismootor, mida toetab kompaktne elektrimootor (<20 kW) näiteks 48-voldise pidurdusenergia taaskasutussüsteemi kaudu. See aitab vähendada sisepõlemismootori kütusekulu ja lisab jõudu madalatel pööretel. Kerghübriid ei suuda liikuda pelgalt elektri jõul.
Täishübriid ehk lihtsalt hübriid (ingliskeelne lühend sHEV)
Sõiduk, millel on nii sisepõlemismootor kui ka akutoitega elektrimootor. Autot liigutab sisepõlemismootor, kuid väikestel kiirustel (kuni 50 km/h) ja lühikestel vahemaadel (kuni umbes 3 km) on võimalik liikuda ka pelgalt elektri jõul. Elektrimootori tööks vajalikku elektrienergiat toodab sisepõlemismootor.
Pistikhübriid (ingliskeelne lühend PHEV)
Sarnane pärishübriidile, kuid pistikhübriid suudab elektri jõul liikuda kiiremini (kuni 130 km/h) ja kaugemale (umbes 40 km). Sisepõlemismootor laeb akut, kui elektrist ei peaks piisama. Akut saab laadida ka välisest toiteallikast.
Suurendatud sõiduulatusega sõiduk (ingliskeelne lühend E-REV)
Akuga elektrisõiduk, millel on olemas ka väike sisepõlemismootor ainult aku laadimise tarvis. Erinevalt pistikhübriidist pole auto võimeline liikuma sisepõlemismootori jõul.
Akutoitel elektrisõiduk (ingliskeelne lühend BEV)
Liigub ainult akust pärit elektrienergiaga, fossiilkütuseid ei vajata. Akut laetakse välisest toiteallikast. Kohalikke heitmeid ei teki.
Kütuseelemendiga elektrisõiduk (ingliskeelne lühend FCEV)
Ka kütuseelemendiga elektrisõiduk liigub pelgalt elektri jõul, kuid erinevalt akutoitel elektrisõidukist pärineb elekter vesiniku-kütuseelementidest, mitte akust. Neis kütuseelementides tekib elekter vesiniku ja hapniku ühinemisel. Sarnaselt akutoitega elektrisõidukitele on ka kütuseelemendiga sõidukid vabad kohalikest heitmetest.
Opeli tootevalikus on hetkel üks akutoitega elektrisõiduk – Corsa-e – ja üks pistikhübriid – Grandland X phev. Vaatame mõlemat tüüpi lähemalt
1 Range data has been determined according to WLTP test procedure methodology (R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1151). Everyday use may differ and is dependent on various factors. In particular: personal driving style, route characteristics, exterior temperature, heating/air conditioning, pre-conditioning.
2 Fuel consumption combined 1,4l/km; CO2 emission combined 32g/km. Fuel consumption and CO2-emission data have been determined according to WLTP test procedure methodology, and the relevant values are translated back into NEDC to allow the comparability with other vehicles, according to regulations R (EC) No. 715/2007, R (EU) No. 2017/1153 and R (EU) No. 2017/1151.