Skip To Content
WLTP Driving Fuel Consumption
Et mõõta, kui palju kütust auto tarbib ja kas see vastab rangetele heitgaaside piirnormidele, läbivad kõik uued autod standardse katsemenetluse. Alates 1. septembrist 2017 kehtib EL-is kõigile uutele sõiduautodele WLTP (kergsõidukite ülemaailmne ühtlustatud katsemenetlus). See on järg NEDC-le ehk uuele Euroopa sõidutsüklile, mis oli kasutusel alates aastast 1992. Uue sõidutsükli katse väärtuste avaldamine on kohustuslik kõikidele autotootjatele alates 1. septembrist 2018. Sellelt lehelt leiate kõige tähtsamad faktid WLTP ja selle kohta, kuidas see erineb NEDC-st, samuti teavet EURO 6d-TEMP standardi kohta ning kuidas see on seotud reaalsel sõidul tekkivate heitmenäitajatega (RDE).
 

WLTP vs. NEDC

WLTP NEDC
Temperatuur 14°C 20-30°C
Tsükli kestus 30 min 20 min
Seisuaja osakaal 13% 25%
Tsükli pikkus ca. 23 km
ca. 11 km
Kiirus Keskmine: 46.6 km/h
Tipp: 131 km/h

Keskmine: 34 km/h
Tipp: 121 km/h
Rakendatav võimsus
Keskmine: 7 kW
Tipp: 47 kW
Keskmine: t 4 kW
Tipp: 34 kW

Lisavarustuse, 

õhukonditsioneeri ja

veeretakistuse mõju

Lisavarustuse puhul arvestatakse kaalu, aerodünaamikat ja veeretakistust. konditsioneer puudub.
Väärtused arvestavad ainult veeretakistust.

WLTP: realistlikumad kütusekulu andmed

Uus WLTP katsetsükkel põhineb elulähedasemal liikluskäitumisel kui NEDC standard. Nii saate auto igapäevast kütusekulu paremini prognoosida.

 

Praegu kasutatav NEDC määrab "linnas, maanteel ja kombineeritud" näitajad teoreetilise liikluskäitumise järgi, siis WLTP aluseks on päris liikluskäitumine, mis on selgitatud ülemaailmse statistlise uuringuga. WLTP katsetsükkel koosneb neljast etapist erinevatel kiirustel: väike, keskmine, suur ja väga suur. Iga etapp sisaldab peatuseid, kiirendusi, pidurdamisi jm igapäevaste sõidumustrite elemente. Iga mootori/käigukasti kombinatsiooni katsetatakse ökonoomseima ka kütusekulukaima varustusega autol.

Opelil on hetkel pooleli kõikide valikus olevate mudelite testimine vastavalt WLTP standartidele. Iga mootori/käigukasti kombinatsiooni kohta avaldatakse saadud kütusekulu tulemuste vahemik väikseimast suurimani. See annab täpse ülevaate iga mudeli eeldatavast igapäevasest kütusekulust.

NB: WLTP katsetulemused põhinevad kindlal standardiseeritud sõidutsüklil, mis viiakse läbi katsestendil.

 

WLTP katsetsükkel - mis see on

Wltp katsetsükkel - mis see on?

The WLTP driving cycle consists of several phases, which are based on everyday driving profiles of motorists from around the world. Compared to NEDC, it is more dynamic, has less stop phases and draws on higher speeds over longer time to reflect today’s driving situations.

 

Each engine/transmission combination of a certain vehicle type is tested with the most economical as well as the most fuel-intensive vehicle equipment. While the introduction of WLTP has resulted in an increase of published fuel consumption figures and CO2 values, these are now much closer to the actual fuel consumption and CO2 emissions.

Loe Lisa Näita Vähem
  • Wltp katsetsükkel - mis see on?

    Wltp katsetsükkel - mis see on?

    The WLTP driving cycle consists of several phases, which are based on everyday driving profiles of motorists from around the world. Compared to NEDC, it is more dynamic, has less stop phases and draws on higher speeds over longer time to reflect today’s driving situations.

     

    Each engine/transmission combination of a certain vehicle type is tested with the most economical as well as the most fuel-intensive vehicle equipment. While the introduction of WLTP has resulted in an increase of published fuel consumption figures and CO2 values, these are now much closer to the actual fuel consumption and CO2 emissions.

    Loe Lisa Näita Vähem

Euro 6 ja RDE

Katsemenetlus
WLTP RDE
Temperatuur 14°C - 23°C
3°C - 30°C
keskmised katsetingimused

Mass
Tühi sõiduk
+ juht+ 15% koormatust

Kuni 90% täiendavat koormatust
Kestus
30 minutit
90 - 120 minutit
Teekonnad
Määratud tsükkel
Iga marsruut (linn, maantee, kiirtee) katsetingimuste raames

Päriselul põhinev katsetamine

Lähtuvalt uutest heitkogustega seotud standarditest, nagu Euro 6d-TEMP, peavad sõidukid tulevikus tõendama oma väidetavaid heitkoguseid rangemate katsetingimuste kohaselt. See tähendab, et lämmastikoksiidide (NOx) ja osakeste heitme piirväärtused ei pea olema täidetud ainult uute WLTP laboratoorsete tingimuste kohaselt, vaid neid tuleb tõendada ka igapäevase katse käigus.

 

Seetõttu ei nõua RDE-katsemenetlus (tegelikes sõidutingimustes tekkivad heitkogused) fikseeritud sõidutsüklit; vahemaa, kiirendus, välistemperatuur, tuuletingimused ja liiklustingimused on antud statistilistes piirides vabalt valitavad.