BlueInjection-tehnoloogia

Vaata videot

MIDA OPELI BLUEINJECTION-TEHNOLOOGIA TEEB?

 

'BlueInjection on Opeli ülimoodne diisli katalüsaatoritehnoloogia, mis vähendab lämmastikoksiidi heidet AdBlue®* lisandi abil, et muuta heitgaasid puhtamaks.

 

*AdBlue® on Verband der Automobilindustrie e.V. registreeritud kaubamärk.

MIS ON KASULIK KESKKONNALE, ON KASULIK KA TEILE.

 

'Kui teil on BlueInjection-tehnoloogiaga auto, aitate vähendada kahjulike lämmastikoksiidide (NOx) heidet ja enda keskkonnajälge.

Tagasi
  • MILLAL PAAKI TÄITA?

     

    'BlueInjection-süsteemiga autodesse tuleb AdBlue® vedelikku regulaarselt lisada ka hoolduste vahelisel ajal. Ärge muretsege, armatuurlaual olev märgutuli annab teada, kui see lõppema hakkab.

  • KUIDAS ADBLUE® PAAKI TÄITA?

     

    'Täitmisega saab igaüks ise hakkama, saadaval on lai valik kanistreid. Võite lasta paagi täita ka kohalikus Opeli esinduses.

Edasi
Tagasi
  • MILLAL PAAKI TÄITA?

  • KUIDAS PAAKI TÄITA?

Edasi

INSIGNIA

CASCADA

UUS ZAFIRA

BLUEINJECTIONI JA ADBLUE® KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED.

Mis on AdBlue®?

AdBlue® (ehk DEF või diisli heitgaasivedelik) on lõhnatu värvitu mittemürgine mittepõlev vedelik, mis koosneb 32,5% karbamiidist ja 67,5% veest.
Kuna vedelik koosneb suures osas veest, külmub see temperatuuril -11°C (32,5% karbamiidi vesilahuse külmumispunkt), mistõttu AdBlue® paagid on varustatud küttekehaga, mis sulatab heitmete vähendamiseks vajaliku koguse vedelikku, et auto töötaks iga ilmaga.

Mis on selektiivkatalüsaator (SCR)?

SCR ehk selektiivne katalüsaator on süsteem lämmastikoksiidide (NOx) sisalduse vähendamiseks diiselautode heitgaasides. Selles kasutatakse AdBlue® vedelikku (ka DEF, diisli heitgaasivedelik) ehk 32,5% karbamiidi vesilahust, mida pihustatakse väljalasketorru. AdBlue® vedelikus sisalduvast karbamiidist vabaneb kuumades heitgaasides ammoniaak (NH3), mis reageerib katalüsaatoris lämmastikoksiididega (NO ja NO2), muundades need kahjutuks lämmastikuks (N2) ja veeauruks (H2O).

Kas selektiivkatalüsaatorile on alternatiive?

Selektiivkatalüsaator on uusim tehnoloogia, mis aitab tagada tuleviku heitmenõuete täitmise. Seetõttu otsustas Opel paigaldada BlueInjectioni (Opeli selektiivkatalüsaatori) alates 2018. aastast kõikidele diiselautodele.

Mis juhtub, kui vedelikku mitte lisada?

Kui AdBlue® paak on tühi, ei saa autot pärast mootori seiskamist enam käivitada! See ei ole tehniline rike, vaid õigusnormidega ette nähtud süsteemipiirang.
Kui paak on täiesti tühi, tuleb see täielikult täita, enne kui auto uuesti käivitub.

Millele AdBlue® vedelikku ostes tähelepanu pöörata?

• Esiteks otsige AdBlue® kaubamärki ning viidet standarditele ISO 22241-1 ja DIN 70070.
• Soovitame võimalusel kasutada kanistreid või pudeleid, mis võimaldavad tihedat ühendamist täiteavasse (üldjuhul keermega ühendus). See väldib mahaloksumise ohtu.
• Kuna AdBlue® säilivusaeg on piiratud, tuleks enne täitmist kontrollida ka säilivustähtaega.

AdBlue® on kasutusel ka tarbesõidukites, kas ma võin AdBlue® vedelikku tankida veokitanklates?

Me ei soovita täita paaki bensiinijaamades veokitele ja bussidele mõeldud AdBlue® tankuritest, kuna nende vooluhulk on sõiduauto jaoks liiga suur. Lisaks avanevad tankuripüstolid enamasti sõiduki täiteavas oleva magneti abil, mida Opeli sõiduautodel pole.

Hea uudis on, et Euroopa bensiinijaamades on üha enam ka sõiduautodele mõeldud väikese vooluhulgaga AdBlue® tankureid. Sellisest tankurist tankimine on sama lihtne, kui diiselkütuse tankimine.

Mida teha, kui AdBlue® vedelik satub autole ja/või riietele?

Kui väike kogus AdBlue® vedelikku satub auto värvkattele, pühkige see ära ja loputage kindlasti veega.
Kui AdBlue® vedelikku satub riietele ja/või kätele, loputage neid lihtsalt puhta veega.

Kas autole saab paigaldada suurema AdBlue® paagi?

Opeli autodel sellist võimalust pole. Igal autol on kindla suurusega paak, mis vastab suurus- ja kaalupiirangutele.

Kes on AdBlue® tootja?

AdBlue® on VDA registreeritud kaubamärk, ja General Motorsil (Opeli emaettevõte) on ülemaailmne litsents selle kasutamiseks. Seda toodavad keemiatööstused ning "AdBlue®" nime võivad kasutada üksnes litsentseeritud tootjad ja hulgimüüjad.

HUVITAVAT INFOT:

Close

Täiteava asub diiselkütuse täiteava kõrval (v.a Antaral, kus see on tagumises põrkerauas).
Värviline täitekork on käega avatav.
Täita saab kõikide sõiduautole sobivate kanistrite ja otsakutega, mis on saadaval enamikus bensiinijaamades ja kauplustes. Mõnedes bensiinijaamades on ka sõiduautodele mõeldud spetsiaalsed AdBlue® tankurid. Ärge kasutage veokite / tarbesõidukite AdBlue® tankureid.
• Täitmisega saab igaüks ise hakkama, saadaval on lai valik kanistreid. Võite lasta paagi täita ka kohalikus Opeli esinduses.
• Kui väike kogus AdBlue® vedelikku satub auto värvkattele, pühkige see ära ja loputage kindlasti veega.

Close

Igal AdBlue® paagil on andurid, mis saadavad sõnumeid, kui vedelik lõppema hakkab.

 

Teated saabuvad kolmes etapis:
• Kui jääk on 2400 km (või vähem, olenevalt kulust), süttib pardakompuutris lühiajaliselt märgutuli.
• Kui jääk on alla 1750 km, süttib märgutuli iga kord, kui auto käivitada.
• Kui jääk on 900 km, vilgub märgutuli pidevalt, kuni olete vedelikku lisanud.

 

Tähelepanu! Kui AdBlue® paak on täiesti tühi, tuleb see täielikult täita, enne kui auto uuesti käivitub.

Close

• Innovatiivse tehnoloogiaga selektiivkatalüsaator: BlueInjection on osa Opeli heitgaaside järeltöötlussüsteemist.
BlueInjection-tehnoloogiaga pritsitakse AdBlue® lisandit otse väljalasketorru, mille tulemusena tekkiv keemiline reaktsioon vähendab kahjulike lämmastikoksiidide heidet, muutes need keskkonnale kahjutuks lämmastikuks ja veeauruks.
AdBlue® on puhas mittemürgine mittepõlev lõhnatu vedelik, mis koosneb 32,5% karbamiidist ja 67,5% veest.